Ohjeet, asiakastarinat ja artikkelit - Vello

Vello-tili sulkeutui, mitä voin tehdä?

Kirjoittanut Vello | 14. maaliskuuta 2023 klo 5.45.00

Vello-tilisi voi sulkeutua käytännössä vain kahdesta syystä: olet pyytänyt Vello-tilin sulkemista tai Vello ei ole onnistunut veloittamaan palvelun kuukausimaksua maksukortiltasi.

Kummassakaan tapauksessa hätää ei ole! Kun haluat palauttaa Vello-tilisi takaisin käyttöösi, voit tehdä sen useimmissa tapauksissa itsenäisesti ja saat Vellon heti takaisin sinun ja asiakkaidesi käyttöön. 

 

Tili on suljettu pyynnöstäsi

Voit pyytää Vellon asiakaspalvelua sulkemaan Vello-tilisi heti tai haluamanasi ajankohtana.

Asiakaspalvelumme sulkema Vello-tili siirtyy varoajan jälkeen poistettavaksi, jolloin tili ja kaikki sen tietosisältö tuhotaan lopullisesti. Poistettua Vello-tiliä ei voida palauttaa takaisin käyttöön, mutta voit tarvittaessa perustaa itsellesi uuden Vello-tilin.

Mikäli Vello-tilisi ei ole siirtynyt vielä poistettavaksi, se voidaan palauttaa pyynnöstäsi käyttöön. Yleisimmin tämä onnistuu, mikäli tilin sulkemista on aikaa alle viisi kuukautta. Halutessasi palauttaa asiakaspalvelumme toimesta suljetun Vello-tilisi käyttöösi, otathan yhteyttä Vellon asiakaspalveluun.

Esimerkki suljetusta tilistä, joka voidaan todennäköisesti vielä palauttaa käyttöön.

Tilin ajanvarausmahdollisuus sulkeutui ja sait siitä ilmoituksen sähköpostiisi

Tilanteessa, jossa Vello ei pysty veloittamaan kuukausimaksua maksukortiltasi, saat Vellolta sähköpostitse enintään kahdeksan etukäteisvaroitusta sulkeutuvasta ajanvarauksesta. Kun ajanvarauksen sulkeutumiseen on aikaa alle kolme päivää, Vello alkaa varoittaa siitä myös varauskalenterissasi. Voit missä tahansa kohtaa vielä reagoida ja estää ajanvarauksen sulkeutumisen.

Veloituksen epäonnistuminen johtuu useimmiten siitä, että Velloon lisäämälläsi maksukortilla ei ole sallittua maksaa netissä, kortin kate ei riitä, veloitettava summa ylittää kortin maksurajat tai kortti on vanhentunut.

Tarkistathan verkkopankistasi, onko jokin edellä mainituista seikoista syy siihen, ettei veloitus onnistunut.

Esimerkki työntekijänäkymästä, kun Vello-tili on suljettu veloituksen epäonnistumisen vuoksi.

Tarvittaessa voit lisätä toisen maksukortin Velloosi kohdassa ValinnatKäyttäjätiliLaskutus-välilehti. Muuttaessasi maksukortin tietoja, Vello yrittää veloitusta heti uudestaan.

Kun veloitus on onnistunut, Vellon automatiikka avaa Vello-tilisi ajanvarauksen välittömästi.

Tili ajanvarausmahdollisuus sulkeutui, kun muutit Vellosi asetuksia

Vellossa sinulla on mahdollisuus valita käyttölaajuus Vello-tilillesi. Vaihtoehtoisesti voit antaa Vellon määritellä automaattisesti sinulle sopivin käyttölaajuus (oletus).

Esimerkki käyttötason valintaikkunasta Vellossa


Tilisi voi poikkeustilanteessa sulkeutua, mikäli lasket käyttötasoasi Premium-tasosta Basic-tasoon tai Basic-tasosta Free-tasoon, ja käyttöönottamasi ominaisuudet eivät vastaa valittua käyttötasoa.

Edellä mainitussa tilanteessa Vello varoittaa epäkohdasta ja listaa sinulle ominaisuudet, jotka ovat ristiriidassa valitsemasi käyttötason kanssa. Voit siirtyä tässä vaiheessa poistamaan käytöstäsi korkeampaan käyttötasoon sisältyvät ominaisuudet tai viimeistellä tilauksesi.

Jos viimeistelet tilauksesi ennen, kuin olet poistanut korkeampaan käyttötasoon sisältyvät ominaisuudet Vellostasi, Vello-tilisi ajanvarausmahdollisuus suljetaan, kunnes olet tehnyt tarvittavat toimenpiteet.

Esimerkki tilanteesta, jossa valittu käyttötaso ei vastaa Vello-tilillä käyttöönotettuja ominaisuuksia


Voit milloin tahansa laajentaa tilaustasi tai poistaa käytöstäsi korkeampaan käyttötasoon sisältyvät ominaisuudet, jolloin Vellon automatiikka avaa Vello-tilisi ajanvarauksen välittömästi.


Kerromme mielellämme lisää ja autamme yritystäsi parhaan tilausmallin valitsemisessa.