Vello-tilisi voi sulkeutua käytännössä vain kahdesta syystä: olet pyytänyt Vello-tilin sulkemista tai Vello ei ole onnistunut veloittamaan palvelun kuukausimaksua maksukortiltasi.
Kummassakaan tapauksessa hätää ei ole! Kun haluat palauttaa Vello-tilisi takaisin käyttöösi, voit tehdä sen useimmissa tapauksissa itsenäisesti ja saat Vellon heti takaisin sinun ja asiakkaidesi käyttöön.
Voit pyytää Vellon asiakaspalvelua sulkemaan Vello-tilisi heti tai haluamanasi ajankohtana.
Asiakaspalvelumme sulkema Vello-tili siirtyy varoajan jälkeen poistettavaksi, jolloin tili ja kaikki sen tietosisältö tuhotaan lopullisesti. Poistettua Vello-tiliä ei voida palauttaa takaisin käyttöön, mutta voit tarvittaessa perustaa itsellesi uuden Vello-tilin.
Mikäli Vello-tilisi ei ole siirtynyt vielä poistettavaksi, se voidaan palauttaa pyynnöstäsi käyttöön. Yleisimmin tämä onnistuu, mikäli tilin sulkemista on aikaa alle viisi kuukautta. Halutessasi palauttaa asiakaspalvelumme toimesta suljetun Vello-tilisi käyttöösi, otathan yhteyttä Vellon asiakaspalveluun.
Tilanteessa, jossa Vello ei pysty veloittamaan kuukausimaksua maksukortiltasi, saat Vellolta sähköpostitse enintään kahdeksan etukäteisvaroitusta sulkeutuvasta ajanvarauksesta. Kun ajanvarauksen sulkeutumiseen on aikaa alle kolme päivää, Vello alkaa varoittaa siitä myös varauskalenterissasi. Voit missä tahansa kohtaa vielä reagoida ja estää ajanvarauksen sulkeutumisen.
Veloituksen epäonnistuminen johtuu useimmiten siitä, että Velloon lisäämälläsi maksukortilla ei ole sallittua maksaa netissä, kortin kate ei riitä, veloitettava summa ylittää kortin maksurajat tai kortti on vanhentunut.
Tarkistathan verkkopankistasi, onko jokin edellä mainituista seikoista syy siihen, ettei veloitus onnistunut.
Tarvittaessa voit lisätä toisen maksukortin Velloosi kohdassa Valinnat → Käyttäjätili → Laskutus-välilehti. Muuttaessasi maksukortin tietoja, Vello yrittää veloitusta heti uudestaan.
Kun veloitus on onnistunut, Vellon automatiikka avaa Vello-tilisi ajanvarauksen välittömästi.
Vellossa sinulla on mahdollisuus valita käyttölaajuus Vello-tilillesi. Vaihtoehtoisesti voit antaa Vellon määritellä automaattisesti sinulle sopivin käyttölaajuus (oletus).
Tilisi voi poikkeustilanteessa sulkeutua, mikäli lasket käyttötasoasi Premium-tasosta Basic-tasoon tai Basic-tasosta Free-tasoon, ja käyttöönottamasi ominaisuudet eivät vastaa valittua käyttötasoa.
Edellä mainitussa tilanteessa Vello varoittaa epäkohdasta ja listaa sinulle ominaisuudet, jotka ovat ristiriidassa valitsemasi käyttötason kanssa. Voit siirtyä tässä vaiheessa poistamaan käytöstäsi korkeampaan käyttötasoon sisältyvät ominaisuudet tai viimeistellä tilauksesi.
Jos viimeistelet tilauksesi ennen, kuin olet poistanut korkeampaan käyttötasoon sisältyvät ominaisuudet Vellostasi, Vello-tilisi ajanvarausmahdollisuus suljetaan, kunnes olet tehnyt tarvittavat toimenpiteet.
Voit milloin tahansa laajentaa tilaustasi tai poistaa käytöstäsi korkeampaan käyttötasoon sisältyvät ominaisuudet, jolloin Vellon automatiikka avaa Vello-tilisi ajanvarauksen välittömästi.
Kerromme mielellämme lisää ja autamme yritystäsi parhaan tilausmallin valitsemisessa.