Skip to content

Varausten määrä kasvoi yli 300% sähköisen ajanvarauksen avulla

HIERONTA4 on Savonlinnassa sijaitseva hierontayritys.

Vello on toiminut yrittäjä Tomi Sairasen ajanvarauspalveluna yrityksen perustamisvuodesta 2019 lähtien: “Ymmärsin heti alussa, että ajanvarauksen tulee olla mahdollisimman helppo ja jatkuvasti saatavilla.”, Tomi kertoo. 

Tomi ohjaa asiakkaansa ajanvaraukseen Facebookista, Instagramista ja nettisivuilta. Myös Tomin puhelinvastaaja kehottaa varaamaan ajan sähköisesti. Sähköinen ajanvarausmahdollisuus nousee lähes aina esille myös asiakkaan asioidessa paikanpäällä. Tomin ajanvarauksista peräti 95% tulee Vellon kautta ja sähköinen ajanvaraus on kasvattanut varausten määrää yli 300%. Tomi kertoo, että Vellossa parasta on “helppous, selkeys ja työkalujen monipuolisuus.”

Ajan hallinnan haasteet herättivät tarkastelemaan omaa ajankäyttöä

Tomi huomasi yksinyrittäjän arjessaan haasteita ajankäytön ja työajan pirstaloitumisen kanssa. Hän otti haasteen vastaan ja lähti selvittämään tarkemmin, mihin työaika kuluu. 

Tomi alkoi pitää päiväkirjaa työtehtävistään kolmen viikon ajan ja merkitsi ylös, kuinka kauan aikaa mihinkin työtehtävään kului. Näiden perusteella hän selvitti ajankäytön suurimmat epäkohdat. Lopuksi Tomi jaotteli vielä eri osa-alueet työssään: perustyö, siivous, valmistelu, markkinointi ja ajanvaraus.

Tutkimuksen myötä Tomi huomasi, että työajan sirpaloitumista ehkäisi eniten sähköinen ajanvarausjärjestelmä. Se, että asiakkaat omaksuivat sähköisen ajanvarausjärjestelmän käytön, helpotti yrittäjän ajanhallintaa. “Sähköisen ajanvarauksen tavoitettavuutta lisättiin markkinoinnilla. Markkinointiin riitti sosiaalisen median markkinoinnissa pelkkä ajanvarausosoitteesta tiedottaminen. Tämä vähensi puhelimitse tehtäviä varauksia merkittävästi. Puhelinvastaajaan jätetyssä puheviestissä asiakkaita ohjattiin varaamaan palveluaika sähköisestä ajanvarauksesta, Tomi kirjoittaa tutkimuksessaan.

Mieluisin ajanvaraustapa ei tullut yllätyksenä

Tomi Sairanen toteutti osana tutkimustaan asiakkailleen kyselyn, jossa tutkittiin asiakkaiden mieluisinta ajanvarauskanavaa ja suosituimpia hieronta-aikoja. Kyselytutkimuksen mukaan jopa 81% asiakkaista varaa aikansa mieluiten sähköisen ajanvarauksen kautta. Tutkimus paljastaa myös, että sähköinen ajanvaraus on merkittävä osa yrityksen vetovoimaa.

Kyselyn tulokset kertoivat selvää säveltä: sähköinen ajanvaraus on sekä nopeaa että helppoa, ja kaikista vaihtoehdoista asiakkaat valitsevat sen mieluiten. Yrittäjä Tomi Sairasen omana ajanvarauspalveluna toimii Vello.

Oletko valmis ottamaan käyttöön sähköisen ajanvarauksen?

Avaa sähköinen ajanvaraus

Lue lisää näistä ominaisuuksista

Vello on suunniteltu hierojalle

Ota käyttöösi ajanvaraus, joka on suunniteltu hierontayrittäjän tarpeisiin. Saa enemmän varauksia Vellon avulla ja vapauta aikasi tärkeämpiin työtehtäviin. Ajanvaraukset hoituvat kätevästi netissä. 

Lue lisää

Saat rahat käyttöösi ennätysajassa

Vellossa asiakkaasi voivat maksaa varauksensa ja lahjakorttinsa sähköisesti - myös silloin, kun liikkeesi on suljettuna. Sinä saat rahat automaattisesti pankkitilillesi ennätysajassa. Näin kassavirtasi nopeutuu ja peruutukset vähenevät.

Lue lisää